wtorek, 13 maja 2008

Multimedialne programy edukacyjne nie dla najmłodszych

ImageJeśli dzieci w wieku 8-16 miesięcy oglądają zbyt wiele multimedialnych programów edukacyjnych, wolniej rozwijają słownictwo - oto wyniki badań amerykańskich uczonych. Naukowcy z Uniwersytetu Waszyngtona i Instytutu Badawczego przy Szpitalu Dziecięcym w Seattle zauważyli, że każda godzina dziennie spędzona przed telewizorem powoduje, iż dziecko rozumie od 6 do 8 słów mniej, niż maluch, który w ogóle nie ogląda tego typu programów.

Czytaj całość na portalu Think! Edukacja-Komunikacja-Skuteczność

poniedziałek, 12 maja 2008

Nowe rozwiązania w e-learningu zespołowym

e-learningEuropejscy naukowcy przygotowali ogólnodostępną i nieodpłatną platformę online COOPER, która integruje elementy e-learningu, serwisów społecznościowych i systemu zarządzania projektem. Pomaga w ten sposób członkom zespołów pracujących w różnych miejscach osiągnąć jak najwięcej praktycznych doświadczeń przy realizacji wspólnego projektu.

Czytaj cały artykuł na edunews.pl

Leśny Wortal Edukacyjny

Centrum Informacyjne Lasów Państwowych uruchomiło wortal eRYŚ.pl

W oparciu o platformę WEB interface ruszył wortal będący skarbnicą wiedzy na temat lasu i nie tylko.

Jest to pierwsza odsłona serwisu zawierająca obecnie, Słownik terminów leśnych i "Leśnotekę" - skarbnicę wiedzy o zwierzętach i roślinach zamieszkujących Polskie lasy. Na blogu Leśniczego możemy przeczytać jak tematykę leśną widzą ludzie związani z nim na codzień.

Jaki jest najgrubszy dąb bezszypółkowy ? Odpowiedź na to pytanie i na setki podobnych znajduje się w dziale "Najgrubsze drzewa".

Wortal cały czas się rozwija, na najbliższe miesiące przewidziane jest uruchomienie, Gier multimedialnych, Konkursów, Forum i wielu innych atrakcji, za pomocą których Ryś eRYŚ

Odwiedź rysia eRYŚia www.erys.pl
będzie propagował wiedzę leśną zarówno wśród najmłodzszych, wśród młodzieży oraz wśród dorosłych.

piątek, 9 maja 2008

Nauczanie i uczenie się przez blogowanie

e-learningKomunikowanie się jest fundamentalną częścią procesu uczenia się. Jako nauczyciele, komunikujemy się ze sobą nawzajem, jak również ze studentami, którzy często wchodzą w interakcję i z nami i pomiędzy sobą. Bogactwo środków nowych technologii komunikacyjnych umożliwia nam efektywne wykorzystanie ich w procesie nauczania. Dobrym przykładem jest blog.

Czytaj cały artykuł na edunews.pl

Nastolatki sygnalizują zmianę w korzystaniu z internetu


Większość użytkowników internetu na świecie loguje się do sieci głównie dla korzystania z poczty e-mail i wyszukiwarek.


Poza rynkami wschodzącymi trzecią najpopularniejszą czynnością wykonywaną w internecie przez ogół badanych jest bankowość online, a czwartą dzielenie się zdjęciami, klipami wideo i plikami - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na badanie firmy Gartner, przeprowadzone w IV kwartale ubiegłego roku.


Jednak w przypadku zaledwie jednej demograficznej grupy trendy są inne. Chodzi o nastolatków w wieku od 13 do 18 lat, u których zaobserwowano szereg zainteresowań związanych z internetem, od pobierania muzyki i grania w gry po blogowanie i korzystanie z serwisów społecznościowych.


Według analityków Gartnera grupa ta nie powinna być traktowana jako wyjątek, ale jako prekursorzy tego co nadejdzie w internecie.


źródło: eMarketer